islands

2011-10-30 20:20:34 i the reason we call us creative,


The XX - Islands

Igår gjorde jag och Jonis pizza. Den blev mycket godare än vad den såg ut att vara. Förstår inte hur alla andra kan få sina att se så fina ut. Vår såg mer ut som en pusselbit än en sån där perfekt rekantagel.

Förutom att stressbaka fulpizza har jag suttit vid mitt skrivbord det mesta av helgen. Har utvecklat en sådan stark kärlek till den rödsvarta arbitartången jag fick häromdagen. Förstår inte hur jag klarat mig så länge utan den.

Här är förresten ett av halsbanden jag gjorde igår.

i would have given you all of my heart

2011-10-29 12:53:09 i the life we live,

Samtidigt som jag åkte på världens förkylning muterades jag till en sån där extremt kreativ typ som ser möjligheter att skapa något ballt i de underligaste saker. Vilket ledde till att jag igår åkte in till Göteborg med Louise och spenderade allt för många hundralappar på massa saker jag ska pyssla med idag. Först skall jag bara försöka hitta en hammare här någonstans.

Förresten så vågade jag färga mina ögonbryn. När jag hade lagt i färgen var jag säker på att jag hade begått årets största misstag. Men när allt var klart blev jag jättenöjd. Så himla skönt att slippa fylla i dem varje dag!


Detta är världens mysigaste tröja och den skall jag leva i idag.

bold

2011-10-23 18:16:26 i the life we live,


Dominant legs - Where we trip the light

Markanta ögonbryn är något av det snyggaste jag vet, både på tjejer och killar. Det är liksom tidlöst.
När jag var 14 nopprade jag mina till två tunna streck. Att de var så gott som kritvita gjorde inte saken bättre. Jag antar att jag tyckte det var snyggt. Det vara bara det att det gjorde så himla ont att rycka bort hårstrå efter hårstrå. Som tur var tog smärtan överhanden och jag slutade, och nu har de nästan den perfekta storleken. Det ända som är tråkigt är att jag inte är naturlig brunett.

i hope you comprehend

2011-10-21 17:59:00 i the reason we call us creative,

Idag är första dagen på denna veckan som jag faktiskt känner mig levande. Hoppas att förkylningen ger med sig snart. Annars då? Lyssnar på Simply Red, längtar efter fredagsmys och förundras över hur mycket kläder jag faktiskt äger.

Här är förresten ett halsband jag knåpade ihop av massa pärlor & säkerhetsnålar jag hittade i mammas sybyrå.

i could see for miles miles miles

2011-10-18 21:29:04 i the life we live,


Bon Iver - Holocene

Efter den 10 minuter långa promenaden hem från bussen igår så la jag mig i min säng. Där har jag stannat sen dess, bokstavligen talat. Höstens helvete till förkylning har brytit ut och har förvandlat mitt huvud till en bomb av snor, bokstavligen talat.

Samtidigt som jag hatar febern, huvudvärken, snoret och bristen av livslust, så måste jag erkänna att jag fullkomligt älskar uppmärksamheten att vara sjuk ger. Det är liksom värt att vara ynklig med täppt näsa när mamma kommer med en ny tidning, pappa beställer kycklingsallad och Jonis är sådär fin mot mig.

Nu skall jag återgå till att mysa i min säng med romantiska komedier, tidningar och snorpapper.

11

2011-10-17 07:48:00 i the life we live,

Om några timmar skall jag på anställningsintervju. Jag har ingen aning om vad jag skall ha på mig, än mindre vad jag skall äta till frukost. Stress.

varför jag hatar hösten

2011-10-16 21:34:00 i the things we want,

Jag hatar inte hösten för att det är kallt, för att det är mörkt när jag vaknar, för att det är mörkt när jag somnar. För att det inte är några festivaler på hösten, för att livet inte känns lika lätt som på sommaren. Inte heller för att jag måste hålla i sotarmössan så att den inte blåser bort. Egentligen hatar jag inte hösten alls, egentligen tycker jag att den är rätt mysig. Det är bara det att höstmodet är så förbannat snyggt/fint/mjukt och i perfekt färgskala för min bleka hy. Och det går varken ihop med min ekonomi eller storleken på mina garderober. Jag hatar att jag älskar dig höstjävel.

here comes the ocean

2011-10-16 20:24:53 i the life we live,

Denna helgen har jag varit på barnkalas, badat bubbelbad, lagat en superdupermega god lasange, städat, bytt nagellack hundra gånger, testat alla skjortor jag har, kollat på Juno med Jonis, varit hundvakt, klätt ut mig till prinsessa, ätit våfflor, polerat silversmycken, kollat på Svenska Hollywoodfruar & fått världens allergireaktion. Från en katt alltså, dock måste jag medge att det faktiskt börjar sticka i ögonen varje gång jag hör Gunilla Perssons röst.

Nu tittar jag på gamla bilder. Saknar mitt röda hår. Den alldeles för korta luggen klarar jag mitt utan.


lover, are we going seperate ways?

2011-10-10 21:20:15 i the clothes we wear,


Boxer - Lovers

Var i stan med Louise idag. Precis som vanligt när jag är i stan med Louise hittade jag massa saker jag vill ha. Några fick följa med hem. Bland annat dessa tröjorna från H&M. Den första är egentligen inte röd, utan ceriserosa som den sista bilden.

mission failed

2011-10-08 21:21:56 i the life we live,

I en perfekt värld skulle jag nu börja göra mig i ordning för en kväll i stan fylld med dans och skratt enda in till morgonsolen.  Istället skall jag kolla på film och äta popcorn & taxfree-godis med Jonis tills jag somnar.

ny design

2011-10-07 19:18:04 i the life we live,

Har haft samma design, header & font på bloggen sen första dagen. Men nu, två år senare, bytte jag ut hela skiten. Det enda som är det detsamma är namnet.

invitation

2011-10-07 16:57:16 i the life we live,

I mitt rum finns det 15 fåglar, 40 foton & en jordglob. Här är några bilder.

I min säng ligger nallen jag fick av mormor när jag fyllde ett. Det är det enda jag har kvar av henne. Visst finns det några foton också, men hon var alltid sjuk så de är inte roliga att titta på.


På mitt nattduksbord. Har inte läst någon av böckerna, tycker mest de är balla att titta på.
ELLE+bok.
Foton+hatt+solglasögon hänger i klykor över min säng.
Fyra av mina 73 000 solgalsögon ligger på min spegelram.

Glitterskor jag hellre tittar på än använder.

Min fotovägg.Skor+påse+Sanna&Julie i en kub.
Skrivbordet från tidigt 1900-tal står i mitt burspråk, eller som pappa säger bukspråk.

Min favorittygpåse med en grå/blå-glittrig Håkan Hellström hänger på världens skönaste stol med världens ballaste namn (Gregor)
Hallonkarameller i en kopp.

jack

2011-10-07 15:16:25 i the life we live,

Idag är jag hundvakt åt världens mysigaste hund, Jack. Jag gillar i regel inte hundar så värst mycket, men jag älskar Jack, speciellt hans päls. Och han i sin tur älskar mina knän. Nu ska vi ut och jaga höstlöv.

lucky shiner

2011-10-06 14:02:27 i the life we live,

Köpte en liten present till mig själv för någon dag sedan. Känns väldigt Julie 2008, men diademet var så fint att jag var tvungen att köpa det.

every morning hurts

2011-10-02 19:22:02 i the life we live,

Hemma i Sverige igen. Hela dagen har jag varit dötrött med ständig huvudvärk. Skulle vilja påstå ha någon ball åkomma som jetlag, men jag tror inte en timme i tidskillnad berättigar det..


Email me youthnovels_blogg@hot..