radar detector

2011-05-29 15:15:27 i the life we live,


Bon Iver - Re: Stacks

Sitter i mitt flickrum och försöker gnugga bort stämplarna från min handled. I bakgrunden spelas Bon Iver blandat med elitloppet från vardagsrummet. Jag höjer volymen.

Tänker på Sanna, hon är i Kreta nu. Undra om det är fint väder i Kreta. Här var det regn och storm igår, men fint ändå. Fint på det sättet att jag träffade gamla vänner som jag inte sett på hela året. Fint med skratt, komplimanger och kramar. Och att Louise fick hångla. Undra om Sanna får hångla något denna veckan.

yes i'm fine

2011-05-26 23:23:18 i the life we live,

Darwin Deez - bad day

Idag vaknade med en av de mest svullna mandlarna i världen, så efter jag hade druckit mig mätt på te bestämde jag mig för att vara extra snäll emot mig själv. Bubbelbad & världens lenaste ben. Fransk manikyr. Stans godaste pizza med Louise. Biopopcorn. The hangover pt 2. Och ett par nya shorts.

Och visst är mandeln lika svullen än, men det gör liksom inte lika ont efter en dag som denna.

i used to think the past was dead and gone, i was wrong

2011-05-23 22:57:46 i the life we live,

Idag var vi i Badhusparken och kollade på alla studenter som hade gjort sig balfina. Åh vad jag skulle vilja vara en av dem på andra sidan kameran igen. Inte för att det betydde så mycket då, när jag faktiskt var där. Men nu när jag såg hur glada alla var så ville jag bara hoppa in i en av bussarna och hoppas att ingen skulle märka något. För jag vet ju hur roligt de kommer ha i natt. 

jag har min farmors haka

2011-05-21 14:24:33 i the life we live,

Igår var vi och lyssnade på Maggio på Liseberg. Linnea såg ingenting, Sanna fick fjortisspya på kängan och jag med mina två meter långa armar filmade publiken istället för huvudakten.

Nu sitter jag i min säng med gårdagens smink. Tror jag ska stanna här resten av dygnet. Kolla på gamla filmer, läsa tidningar, klippa i filmer & ta det cool.

can't stand it any longer

2011-05-18 02:14:00 i the reason we call us creative,


Five o'clock heroes ft. Agyness Deyn - Who

Hade så sjukt ont i huvudet igår. Drack en hel ocean och svalde en miljon panodil, men ingenting hjälpte. Så jag la mig i mammas&pappas säng med laptopen och startade upp paint. Och efter någon timme senare hade jag glömt av huvudvärken. Jag tror inte jag har varit så här nöjd innan.


just a holy fool

2011-05-15 22:20:16 i the life we live,


Local natives - Wide eyes

Jag har tänkt på en sak, att fotografierna vi tar idag är de som våra barn en dag kommer kolla på. Att min skinnjacka kanske min dotter en dag kommer bära. Att just i sommar skapar jag det som en dag kommer bli historierna jag kommer berätta för mina barn om si sådär tjugo år. Att det är nu jag är ung, och att jag borde ta vara på det.

i know she know we know

2011-05-13 10:51:47 i the life we live,


Susanna Levin - Satan i gatan

Jag tycker det är orättvist att inte alla kan sjunga, att inte jag kan sjunga.. Mamma säger om det var så, så skulle det ju inte vara något speciellt.

Men om jag ska drömma och låtsas att jag kunde sjunga, så skulle jag vilja sjunga som Susanna. Hon har en sån där lite släpig men ändå popig röst. När man har tur så släpper hon en cover eller två på sin blogg, och ibland är hennes pojkvän med och sjunger, hur fint är inte det?

 

best friends forever and ever

2011-05-12 10:54:04 i the life we live,


Beirut - Postcards from Italy

Jag har precis packat upp min nya vän från England, en blandras av svart mesh och creamfärgad bomull med ett skärp i midjan. Och när jag tittar på prislappen där det bara finns en sjua och en etta på, så förstår jag att vi kommer vara bästa vänner för en lång, lång tid.

allt som inte är musik

2011-05-08 13:49:37 i the life we live,

Igår konfirmerades min lillebror. På kvällen gick han hem till Robin för att ”tälta”. Egentligen skulle han på någon FF-fest. Men jag lovade att inte berätta något för mamma & pappa. Åh, dom växer upp så fort de små liven.

easy, was it ever? i don't know

2011-05-05 10:58:02 i the life we live,


Ram Di Dam - Flashbacks

Ångest. Fick mail av en Erik som sa att jag står på Svanens lista ikväll. Klubb Svanen, där Ram Di Dam spelar ikväll. RAM DI FUCKING DAM! Ett av mina nya favorit band. Men jag har ju inte riggat någonting, varken skjuts hem, kamrat att dansa med eller halstabletter. Fan också, jag vill ju inte missa detta. Det känns som om det är ödet.


rvp100

2011-05-05 06:45:00 i the life we live,

Ah och förresten, trots att jag har varit väldigt sparsam så har redan mina tio spotifytimmar tagit slut. Nu ska jag börja tjuvlyssna på Johans account istället..


23'39

2011-05-04 23:40:18 i the life we live,

Jag hör knappt någonting, förutom mig själv. Allt jag säger är i suroundljud på högsta volym. Dessutom har jag så ont i halsen att jag började gråta innan. Är det inte bättre imorgon så hälsar jag på hos doktorn. Och ja, jag tycker det är OK att tycka synd om mig själv nu..

no way no way no way

2011-05-01 17:48:44 i the life we live,


The naked and famous - No way

Här inne så ser det ut som jättefint väder ute, solen skiner och det är inte allt för många moln på himlen. Men så fort jag går ut så går solen i moln och all möjlig jävla skit blåser i ögonen på mig.
Fuck it, nu badar jag bubbelbad!


Email me youthnovels_blogg@hot..