exteriror street day

2010-12-07 09:26:00 i the life we live,


Kanye West - All of the lights (interlude)

Min väska ligger fortfarande ouppackad nedanför trappan. Det enda som har kommit upp än så länge är necessären & påsarna med mina storstadsfynd. När det gäller shopping var Malmö en besvikelse, Lund en positiv överaskning & Stockholm en vinnare.

Till mig hittade jag tre tights, en svart oversized tee, två klänningar, ett par örhängen & ett par kängor. Sen så plockade jag upp en grå hoodie, en sotarmössa samt en tee från Lanvin for H&M till bästa lillebror.


Här är lite av det jag fick köpt till mig själv i storstäderna.

trust

2010-12-03 13:48:45 i the life we live,

Lund var den sötaste staden jag varit i tror jag. Det var som att åka 15-20 år bak i tiden, fast på ett bra sätt. Malmö var fint, men av den lilla biten som vi såg så var Espresso House egentligen det enda att ha. Stockholm, åh Stockholm. Resans höjdpunkt med de skönaste hotellsängarna, de bästa affärerna, de mysigaste julpyntningen, de bredaste gatorna, den trevligaste personalen, den bästa spelningen, den bästa utekvällen, de skönaste killarna & de fullaste kändisarna.

Det var blandade känslor när vi tillslut steg av tåget på centralstationen i Göteborg söndagkväll. Det var skönt att äntligen kunna andas ut. Att slippa stressa över försenade tåg & busstidstabeller. Men å andra sida var det ju så kul. Från Göteborg till Lund till Malmö till Lund till Stockholm till Göteborg igen. Vi hann aldrig stanna upp och tänka, vi bara gjorde det som föll oss in där och då. För det fanns liksom ingen tid till att tänka. 
Vi var fria.




Pissig bild tagen med iPhone 4

nobody could change your mind

2010-12-02 15:07:06 i the life we live,


Two Door Cinema Club - Undercover martyn

Tjugo minuter efter bussen hade passerat min hållplats & 40 minuter innan tåget skulle lämna stationen för Lund väckte Johan mig. ”Julie.. Jag fick ett sms av Sanna nu, hon undrar var du är..?” Jag kollade på klockan, 7’21. ”FAAAAAAAAAAAN” skrek jag medans jag for upp ur sängen blixtsnabbt. Väskan var inte helt packad än, håret satt i en lös boll på huvudet, ansiktet såg vintertrött ut & klockan tickade på. Det fanns inte en chans att jag skulle hinna, men jag kunde lika gärna försöka.

Natten till fredagen hade det snöat rätt mycket och det var halt på vägarna. Men tack vare min snälla pappa hann jag precis med tåget. Något stressad (vilket resulterade i att tröjan var ut & in och att en poncho misstogs för en halsduk) sittandes på tåget med eyelinern på plats & väldigt exalterad över helgen. Det här kunde bara bli bra!

ta mitt skimmer

2010-12-02 14:56:36 i the songs we sing,

Spelade in när Daniel Adams-Ray pratar lite om tiden innan han slog igenom som soloartist följt utav Gubben i lådan @ Nefertiti i Göteborg förra veckan.

Inspelat med min iPhone så videokvaliteten är inte den bästa, men ljudet är helt OK.

Email me youthnovels_blogg@hot..