19

2010-10-23 23:01:54 i the life we live,

Kunde inte somna. Klockan var 02’47 en onsdagsnatt. Gick ner till köket och tog en macka. Lingongrova med smör & ett glas apelsinjuice. Jag stod upp vid bordet hela tiden. Fick flashbacks till den ballaste helgen på länge. Tänkte på honom och hur glad han var. Hur han nog trodde att det var så här livet skulle se ut framöver, allmänt ball med popcorn & pepparkaksshots.

Ibland undrar jag var han tar vägen. För egentligen har jag bara träffat honom tre gånger, resten har han varit i stand-by. Men han har rätt, den 19 var den ballaste helgen på länge. Med eller utan ädelost i tubform.


...sur uppstötning av apelsinjuice. Fy fan.

sånt där är slöseri med tid

2010-10-20 12:58:27 i the life we live,


Håkan Hellström - Shelley

Kunde inte somna igår natt. Håkan Hellström spelades i stereo i mitt huvud. Det gick inte att stänga av, inte ens att sänka volymen. Bara att byta låt. River en vacker dröm till 13 till Aprilhimlen till Shelley och sen tillbaka till River en vacker dröm igen.

När jag tänker efter var det rätt behagligt faktiskt. Ett behagligt obehag.

 



 

det är fint med vänner

2010-10-16 18:39:50 i the life we live,

Freelance Whales - Generator first floor


Jag har fått så många fina sms de senaste dagarna. Det är få av dem som jag faktiskt tagit mig tid till att svara på. Jag har liksom inte orkat. Men bara för att jag inte har svarat, betyder inte det att jag inte har läst vartenda fina lilla ord. För det har jag.

i've served my time

2010-10-14 10:39:53 i the life we live,

En gång hade jag en farfar. Det har jag inte längre. Han försvann imorse någon gång. Det känns så konstigt att tänka att han var och inte är längre. 

Jag är inte ledsen, jag vill inte vara ledsen. Men likt förbannat kommer det tårar när jag tänker på honom. Hur grå han var sist jag såg honom. Det han sa till mig den där regniga måndagen i september, hur han tog min hand och frågade om jag var hans. Jag brukade tycka att det var jobbigt när han ringde tre gånger om kvällen för att prata lite. Nu saknar jag hans röst som fan. Det sega Haallååååå'et, hur han brukade harkla sig och hur gott han skrattade. Han brukade påpeka att jag aldrig hälsade på som jag brukade.
"Jag vet, men imorgon kommer jag" svarade jag alltid. Men det blev aldrig så.

Jag kommer ihåg hur jävla hög volym han alltid skulle ha på TVn. Och hur förbannat blödig han var. Jag minns hur mycket han tjatade om att jag skulle bli blond igen. Och alla hans historier om hawaiitjejerna & danstävlingarna i Spanien. Hans stora elefantöron & den guppande magen. Hur han kunde få vem som helst att börja skratta när som helst. Hur gärna han ville hålla handen. Och hur jävla go han var.

Min farfar var speciell. Jag vet att det är något alla säger om sina farfädrar, men min farfar var verkligen speciell. Det är bara så jävla jobbigt att något som brukade få mig att skratta, nu får mig att gråta.
Fan vad jag kommer sakna dig farfar.

välkommen till Düsseldorf

2010-10-13 15:32:22 i the reason we call us creative,


MGMT - Someone's missing

Jag & Simon tar en paus i allt. 
Dricker lite te, disskuterar lite film, kastar lite prick, hejar lite på förbipasserande, lyssnar på lite musik, har lite fruktstund, försöker rita lite fåglar med diverse markeringspennor. Vi tar det lite lungt och så.

kick it

2010-10-06 23:18:03 i the life we live,

The magic numbers - Mornings eleven

 

Igår bestämde jag mig för att testa Kicks webstore. 722 kr och ett dygn senare sitter jag nu med mitt köp framför mig. Den vita lilla lådan innehöll min absoluta favoritparfym Cinéma, ett läppstift från MAC & en liten present fylld med diverse parfym- & creme-prover. Varken parfymen eller läppstiftet går att få tag i lilla Kungsbacka, så från och med nu är Kicks webstore det bästa alternativet för mig.

darling I'm down and lonely

2010-10-04 23:38:37 i the life we live,

Jag har en jobbig känsla i kroppen. Det känns som om jag har missat något. Som om alla lever livet medans jag sitter på standby & väntar på dekadensen.

Johan säger att om jag inte testar, kan jag inte veta. Att jag inte ska vara rädd, för ibland måste man ramla och slå sig lite. Jag vill bara inte ångra något.


Email me youthnovels_blogg@hot..