for now the moon is our heavenly heaven

2010-03-30 16:40:47 i the life we live,

The Yeah Yeah Yeahs - Little shadow

 

Telefonen ringde. Han sa inte ens hej. Jens alltså.

- Sover du?

- ..Lite kanske..

 

Jag ville inte prata med honom. Istället tittade jag ut ur fönstret.

Solen hade gömt sig. Träden var nakna & fåglarna tysta.

Världen var beige & tillintetsägande. Precis som Jens.


Hans röst var dov, som om han viskade fram orden.

Då & då flikade jag in med "mmh" & "jaha".

Jag undrade över vad han ville. Egentligen.

Vad jag ville. Egentligen.


Om vad som skulle hända om jag aldrig flyttar till London,
aldrig blir kär & aldrig slutar leva i det förflutna.

Tänk om jag blir lika beige & tillintetsägande som Jens.


Efter en minut tog hans ord slut. Han försökte komma på ett bra sätt att avsluta. Men det fanns inget. Det finns det aldrig.

 

 

all I hear is noise

2010-03-25 11:17:10 i the things we want,

Min dator vill inte samarbeta. Den bär på för mycket. Jag tror att den håller på att få ett nervöst sammanbrott.
Vågar inte starta den, är rädd för att det kanske blir sista gången. När jag får ett jobb ska jag köpa mig en vit MacBook.
Och ett par matchande skor.

burial

2010-03-21 15:02:20 i the life we live,

Söndag. Dagen efter.
Trött. Mår illa. Är varm. Ingen hemma.
Våren kom inatt & nu skiner solen. Det gör mig glad.
Ska måla idag. Kanske fotografera lite.
Sova vore kanske en bra idé. Men jag har inte tid med sådant trams.

the mall and misery

2010-03-20 14:03:40 i the life we live,

Skulle ha en lugn hemmakväll idag.
Men orkar varken lugn eller hemmakväll.
Vill ha en magisk utekväll. Vill skapa historia. Vill dansa tills jag stupar. Vill känna att jag lever. Vill dö lycklig.

a smile that explodes

2010-03-15 01:13:24 i the life we live,

Sitter & kollar på bilder på Kelly Osbourne. Funderar på när hon gick och blev så där söt som hon faktiskt är.
Tittar på alla hennes frisyrer. Vill också ha förändring.
Funderar på att göra något. Något drastiskt. Klippa kort. Färga. Kanske le mer också.

as if death itself was undone

2010-03-10 20:05:10 i the life we live,

Tänker på den tiden som var.
Hur glada vi var då. Och hur lite vi visste om det.
Tänker på tiden som är.
Hur glada vi är nu. Och hur lite vi vet om det.
Tänker på allt vi fick.
Tänker på allt vi fortfarande får.
Tänker på dig & mig.

Vi är inte otacksamma. Bara omedvetna.


Florence + The Machine - Blinding

a kiss with a fist

2010-03-09 19:46:43 i the life we live,

Det var 31°C i Egypten idag. Skulle kunna tänka mig att flytta dit på obestämd tid. Alterntativt en vecka eller två.
Allt för att få vara ovanför minusstrecket.

pokerface

2010-03-07 20:01:27 i the movies we watch,

Denna dagen har gått i snigelfart.
Som om tiden hade stannat. Mars är verkligen en twilight zone.

Väntar på mat & Catch me if you can. En av de bästa filmerna någonsin.
Historien. 60-tal. Kläderna. Miljöerna. Tom Hanks & Leonardo DiCaprio när han fortfarande såg bra ut.

i know what that's like

2010-03-07 14:55:01 i the life we live,

Feber. Vill ha sympati. Bli uppassad & få klappar på pannan.
Men alla är upptagna med annat.
Fan, detta kunde varit vilken söndag som helst. Meningslöst.

Får helt enkelt ta hand om mig själv.
Cornflakes, Elle, måla, fantisera om våren & planera resor.
Bortsett från mitt febriga huvud & trötta kropp kan denna söndagen bli meningsfull.

love is the end

2010-03-04 13:42:48 i the life we live,

För ett år sedan var det klänningar, innan dess väskor. Men det som ligger i tiden nu är skor.

 

Det är något speciellt med mig och skor. Varje gång jag införskaffar mig ett par nya så är det som om endorfiner frigörs i min hjärna och jag blir glad. Plötsligt skiner solen, himlen blir klarblå & fåglarna börjar kvittra.

Oxfords, klackar, flats, platåer, kilklackar, plimsolls.

Alla är varmt välkomna.

 

Just nu väntar jag på åtta nya par ska komma till samlingen.

Jag ska bara tjata mig till ett par klackade boots så är jag hemma sen.

 

Lena PH har rätt, kärleken är evig & där jag bor börjar lika en butik.

cross the border

2010-03-03 00:04:52 i the life we live,

Hoppade av bussen. Det gjorde han som inte var Jack också.

Mamma ringde, hon frågade om hon skulle hämta mig. Men jag hade aldrig sett en måne så stor.

Gick sakta längs den lilla vägen.

Störde de få grannarna jag har. Skickade blixtrar rakt in i deras vardagsrum.

Frös. Längtade efter duntäcken och eviga mornar.

Insåg att bara en skjorta & blazer fortfarande är för kallt i början av mars. Att de där wayfaresen inte fyller någon funktion 23’00.

Och att ingenting har varit förgäves.

 

novocaine for the soul

2010-03-02 13:38:41 i the movies we watch,

Mars. Inte vinter. Inte vår. Bara mars, the twilightzone.

Denna måndaden ska jag på bio.

Alice i underlandet, A single man, I love you Phillip Morris, Nine, Shutter Island.

Tror jag börjar redan idag.

Latero.

waiting for my rocket to come

2010-03-01 00:38:22 i the life we live,

Funderar på att ta en dag med min kamera.
Kanske sitta på en parkbänk och fota förbipasserade i smyg.
Eller ta på mig ett par gummistövlar och dra mig ut till skogen.
Eller ta en långpromenad en dag & se var jag hamnar.

Som det ser ut nu, så bär mars på många möjligheter.

Email me youthnovels_blogg@hot..