a one man band

2011-04-21 21:39:50 i the life we live,


Wild Nothing - Summer Holiday

Har spenderat i stort sett hela dagen i liggläge i Jonis säng, kollat på MTV & hostat medans han har spelat sådana där dödadödadödajuhögrevolymdestobättre-spel. När klockan passerade 19 och han började bli rätt trött på att döda zombies och dylikt firade vi torsdagen med ett glas coca-cola & roliga bilder på David Hasselhoff. När jag väl reste mig så var benen som spaghetti, hjärnan alldeles degig & jag mådde lite lätt illa som efter några för många shots. 

Nu ska jag städa mitt rum och duscha. Och ah, imorgon fyller jag år. Hehe..

phil collins lovesong

2011-04-21 07:59:00 i the life we live,


Jack Penate - Have I been a fool

Fick även denna boken i födelsedagspresent av Louise, den andra av "HJÄLP, jag är singel"-böcker som mina vänner har gett mig. Jag antar att det är en hint av något slag.

nicky 38

2011-04-20 21:43:09 i the life we live,

Är precis hemkommen från kyrkogården. Där satt jag & Louise och pratade på en bänk precis som vi brukar göra. Enda skillnaden idag var att jag fick min födelsedagspresent. Bland annat ett par jättejättejäääääätte fina skor i brun krokodilskinnimitation. Jag vet inte vem jag är kär i mest just nu, Louise eller skorna.

 

ingenting är magiskt

2011-04-19 19:09:03 i the life we live,


I Blame Coco - Stunned

När jag var liten älskade jag min födelsedag, det var den bästa dagen på hela året. Jag minns hur allting alltid var perfekt. Vädret, tårtan och presenterna. Nuförtiden faller ingenting på plats. Funderar på att ställa in allting, vänta med denna födelsedagen några månader. Jag gillar ju inte ens tårta. 

i lost and died

2011-04-19 12:54:13 i the life we live,


Mystery Jets - Flakes

Jag fryser & har feber, det suger. Inte för att det är tisdag idag, men för att jag fyller år i helgen. Och då ska ju jag & Sanna fira min födelsedag dansandes till Eliot Sumner på Styrbord Babord hade jag tänkt. Hoppas Sanna har tänkt samma sak bara..

Nu ska jag försöka sova bort febern innan jag drar ner till frisören.

Way out Kanye West

2011-04-06 18:42:00 i the life we live,


MGMT - Congratulations

Glider runt i Johans Lanvin t-shirt. Står och väger emellan att ta mig en macka eller borsta ur håret. Ätit har jag inte gjort sen 8'00 imorse, borstat håret har jag inte gjort sen 10'00 igår..

Ah och förresten kommer Kanye West till Way out West. TAGGAAAAA!

sign sealed delivered

2011-04-06 17:12:02 i the life we live,


Metric - Help I'm alive (acoustic)

När vi flyttade hittade jag massa skor som jag hade glömt av. Många var inte ens använda, och skulle antagligen aldrig bli det heller. Så jag la upp dem på Tradera. Nu, två veckor senare är fyra par sålda och jag är 700 kr rikare.

När jag skulle posta dem ville jag inte göra det i en ful grön låda från posten, utan göra det lite mer personligt och roligt. Så jag och mamma letade upp massa skolådor, klädde dem i tidningspapper & knöt ett snöre runt. Innan jag stängde locket la jag en liten lapp i varje låda. Där berättade jag en anekdot, en dröm eller var jag var i livet när jag köpte dem.

Och när de nya ägarna hämtar ut sina paket tror jag blir glada, för visst blev det finare än en ful grön låda?


Skorna & väskan kommer snart upp på Tradera med.


Email me youthnovels_blogg@hot..