other than a sick desire for self abuse

2010-06-28 08:11:29 i the life we live,

Nu drar vänner till kärlekens festival. Medans jag sitter på ett kontor så långt borta från händelsernas centrum det bara går, så ska de leva i en paradox till den verkliga världen.

Och medans jag tänker på dem, så kommer dom inte ägna en endaste tanke åt mig, för de kommer ha fullt upp med att klampa runt i leran med höga gummistövlar. Dansa på stora gräsplättar. Hångla med främligar. Bo i alldeles för små tält med alldeles för många människor. Köpa frukost i ett av alla kebabstånd. Sjunga sig hesa till världens bästa musik. Dom kommer inte ha tid för mig, för nu ska de upptäcka hur livet kan vara en sommar i Borlänge.

Och om det skulle regna, så bryr de sig inte. För ingenting spelar roll på kärleksfestivalen.

krossat glas och arsenik

2010-06-27 20:41:05 i the life we live,

 

Håkan Hellström - Mitt Gullbergs kaj paradis

Lyssnar på Håkan Hellströms samlade singlar. Minns tio år tillbaka.
Jag minns den där sommaren när vi smygrökte bakom huset.
Eller när vi satt i storebrors rum och sjöng oss hesa.
Och jag minns min första fylla i en stuga i dalarna.
Eller sommaren vi blev kära i livet. När vi var odödliga och kärleken bodde i våra hjärtan. Och hur ont det gjorde när allt dog ut. Jag minns allt. 

Men i sommar ska jag sluta minnas och börja leva i presens.
Jag ska skåla för friheten till toner av en sommarnatt.
Jag ska dansa tills fötterna värker & kyssa mjuka läpppar tills ångesten dör.
Och medans ni andra sover, så ska jag bli kär i de stora poeterna.
För Håkan har lovat mig nya minnen i minst tio år till.

ahead of the curve

2010-06-27 19:52:10 i the life we live,

Firade midsommar i ett okänt hus i Vallda.
Och medans vännerna dansade i vardagsrummet satt jag på en veranda och pratade om London, drömmar och Lotta på Bråkmakargatan.

Ibland tittade jag ut över havet. Ibland frös jag. Ibland skrattade jag mig hes. Men mest så tänkte jag att det spelar ingen roll hur kallt det är, hur hes jag blir eller hur grått havet är. Jag är ganska glad ändå.
För vet du, det är inte sista gången jag skrattar mig hes i sommar.

i woke up in another lifetime

2010-06-23 21:15:37 i the life we live,

JJ - Let Go


det är gött att livet är så oförutsägbart iblandD det är gött att livet är så oförutsägbart ibland
et är gött att livet är så oförutsägbart ibland
Det är trevligt att livet är sådär oförutsägbart ibland.
Skönt att inte behöva leva imperfekt i presens, om bara för en natt.

playing the part

2010-06-22 08:01:45 i the life we live,

Jag var aldrig kär i dig, för jag har aldrig varit kär i någon.
Och någon kanske säger att jag sumpade min chans en decembernatt.
Och någon annan kanske känner känslor jag aldrig känt.
Och en tredje kanske säger att jag kysser som om jag menar det.
Och kanske har de rätt. Men det bryr jag mig inte om, för jag blir aldrig kär i någon.

come on baby light my fire

2010-06-21 08:27:26 i the life we live,

Missförstå mig inte, jag röker inte. Och om jag ska vara ärlig så förstår jag inte meningen med det heller.


Men även om jag vet att det är "fel", så kan jag inte undgå det faktum att jag faktiskt mer än gärna har en glödande cigarett i närheten. Helst sittandes i en killes mungipa. För visst är det sexigt med killar som röker?
Röken, lukten & den där nonchalanta känslan en cigarett faktiskt ger.
Som om de varken bryr sig om missfärgade naglar eller lungor fyllda med sot, än mindre ozonlagret eller sitt ruffsiga hår.

Som en James Dean-rebell från 2000-talet. En sådan vill jag ha.

hans namn var kong

2010-06-20 15:13:54 i the life we live,

Scarlett Johansson & Pete Yorn - Relator

Var på premiären av King Kong Vintage i veckan.
Träffade vänner. Delade ut kramar. Kollade på apkonst.
Förtärde en och en annan salt pinne. Och så blev jag ju kär också.
I en Gladiator med oxblodsrött skinn. Med lås & plats för all kärlek som finns.

Och jag känner på mig, att vi kommer vara bästisar en lång tid framöver. Jag & min Gladiator.




Förresten så älskar jag deras prislappar. Apcoola.

athens

2010-06-13 21:52:56 i the life we live,

GAAAAAH! skulle bara gå in på nelly och kolla på de skorna som väntar på mig på konsum, och får syn på här goingarna.
GAAAAAH!
Jag skulle bara kolla på de där sandalerna på Nelly.
De där som redan ligger och väntar på mig på Konsum.
Men jag hann inte längre än till dessa godingarna innan jag tappade hakan. Som om det inte vore nog så hade den där Nelly själv lämnat en liten kärleksförklaring till mig.
"Om du gör en ny beställning inom 1 dagar så bjuder vi på Fri Frakt."

Jaha, så det är på det viset.
Nelly, fan ta dig & alla dina skor!

han var bara ett loppisfynd

2010-06-10 15:00:54 i the songs we sing,

Jag hade rätt.
Oskar Linnros solodebut Vilja Bli är underbar.

Plötsligt vill jag pumpa Genom Eld på högsta volym & städa ut mitt rum från gamla minnen. Sen kommer 25 och regnet utanför mitt fönster spelar ingen roll längre. Jag vill bara dra på lite mascara, välja ut en sommarklänning & dansa natten igenom. Tills Annie Hall förstås, då vill jag hellre ligga stilla i gräset & räkna molnen som drar förbi.

Jag vill sjunga dansa städa skapa och skratta. Jag vill göra allt.
Oskar, du är underbar. Det här är underbart. Det här är musik.

en är krossad, en är din

2010-06-02 00:09:32 i the life we live,

Nu är det exakt en vecka kvar till Oskar Linnros släpper sin solodebut Vilja Bli. Och aldrig förut har jag längtat så här mycket för en svensk skivrelease.

Jag har alltid gillat Oskar, redan från Snook-tiden har han varit självklar för mig. Men aldrig trodde jag att han skulle kunna skapa sådana här melodiska mästerverk. Så som Från och med Du, som bara blir bättre och bättre för varje gång. Och vem kan argumentera emot Ack Sundbyberg?

Om du frågar mig, så verkar Vilja Bli andas ljumma kvällar & eviga sommarnätter.


Detta får vi nöja oss med tills releasen 09/06.

Oskar Linnros -  Ack, Sundbyberg
Oskar Linnros - Från och med Du

Email me youthnovels_blogg@hot..