comes and goes

2010-01-30 23:43:01 i the movies we watch,

Bytte utekvällen till innekväll.
Bytte rökmaskiner och drinkar till popcorn & loka.
Bytte dansgolv och vänner till film och blöta kinder.

My sister's keepe
r.
Kan vara världens sorgligaste film.
Kanske. Jag vet inte.

glory days to come

2010-01-28 23:55:13 i the life we live,

Snart är det fredag.
Det betyder att helgen är så nära att man nästan kan ta på den.
Helg betyder sotade ögon & utgång.
Men jag vet inte. Just nu, nu när det fortfarande är torsdag, känner jag för att hellre spendera helgen i någon oversize tjocktröja med sköna spellistor, choklad, tuschpennor & min säng.

Men i övermorgon är det helg, och helg betyder sotade ögon & utgång.

until your brothers and sisters come

2010-01-28 23:45:44 i the life we live,

Solen sken i dag. Jag blev glad. Gick till bussen med bara blazer & solglasögon.
Mötte upp Sanna i stan. Åt sallad och pratade om livet vi levt.
Buss & isgata hem till systrarna Ottosson.
Skrattade, testade nya frisyrer. Skrattade. Sminkade Sanna. Tog kort. Skrattade.

Helt OK torsdag, med eller utan Porterstek.

family values

2010-01-23 22:59:34 i the life we live,

Beställde mat.
Beställde godis.
Beställde film.
Beställde familj.
Beställde lördagsmys.

Nu är jag så långt bort från rökmaskiner, toalettköer, tomma glas & fulla killar man kan komma.

the rumble strips

2010-01-16 22:25:53 i the life we live,

Hemmahelg.
Känns segt. Och ensamt. Jag saknar Sanna. Rökmaskiner.
Och alla våra partypeople.

Ska rita, skriva, klippa, lyssna på musik & äta mjölkchoklad.
Eller så kanske jag drar ut.

i feel it all

2010-01-16 19:46:37 i the life we live,

Har inte skrivit något här på en evighet. Har inte orkat, inte brytt mig.
Loggade in, godkände några kommentarer & såg att jag fortfarande hade ett par läsare.
Blev förvånad. Blev glad. 
Och plötsligt fick jag en lust till att börja uppdatera här igen.

Julstress, nyårsfest & ett nytt år har skett sen sist.
Träffat gamla vänner, träffat nya. Införskaffat en systemkamera (!)
Har avlagt de bästa av nyårslöften & hängt med Sanna.

Nu förbereder jag mig för ett killer year fyllt med resor, äventyr, skratt & kärlek.


Email me youthnovels_blogg@hot..