7

2011-02-07 01:34:51 i the life we live,


Håkan Hellström - Så länge du är med mig

Det här är Sanna. Jag minns första gången jag träffade Sanna. Året var 95, jag satt på en gunga när hennes farmors bil rullande in på gården.Utan att överväga mina alternativ gick jag fram, lutade mig mot cykelstället med händerna i bakfickorna på mina svarta jeans & frågade om vi skulle leka. Jag var iskall. Men innan hon hann svara sa hennes farmor att de var tvungna att åka igen. Ett år senare började vi i skolan. Jag på Safiren, och hon på Smaragden. Då visste jag knappt vad Sanna hette. På högstadiet kom vi i samma klass. Vi umgicks i samma gäng och brukade spela kort på rasterna men vi var inte nära vänner. Vi var för olika.
I början av 9an hamnade vi bredvid varandra på franskalektionen. Sanna hade MVG medan jag låg på IG. Hon hjälpte mig att ta tag i franskan medan jag fick henne att skratta. Och jag hjälpte henne med engelskan medan hon fick mig att bli mer förstående.  Och sen dess har vi nästan alltid suttit bredvid varandra.
Sanna och jag, vi kompletterar varandra.  Där den ena tappar tar den andra vid.
Det är det fina med oss.
Jag minns första gången jag träffade Sanna. Året var 95, jag satt på en gunga när hennes farmors bil rullande in på gården. Utan att överväga mina alternativ gick jag fram, lutade mig mot cykelstället med händerna i bakfickorna på mina svarta jeans & frågade om vi skulle leka. Jag var iskall. Men innan hon hann svara sa hennes farmor att de var tvungna att åka igen. Ett år senare började vi i skolan. Jag på Safiren, och hon på Smaragden. Då visste jag knappt vad Sanna hette. På högstadiet kom vi i samma klass. Vi umgicks i samma gäng och brukade spela kort på rasterna men vi var inte nära vänner. Vi var för olika.

I början av 9an hamnade vi bredvid varandra på franskalektionen. Sanna hade MVG medan jag låg på IG. Hon hjälpte mig att ta tag i franskan medan jag fick henne att skratta. Och jag hjälpte henne med engelskan medan hon fick mig att bli mer förstående. Sen dess har vi nästan alltid suttit bredvid varandra.

Sanna och jag, vi kompletterar varandra. Det är det fina med oss.
Där den ena tappar tar den andra vid.

Kommentarer

Postat av: rebecka

Publicerad 2011-02-07 12:30:53

sv; ja, det bästa i den låten!



självklart får du det. :)

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-03-05 21:12:02

Hallå eller, sjukt bra inlägg. (hittade precis din blogg hörru)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Email me youthnovels_blogg@hot..