life teached me about death

2010-05-08 18:47:20 i the life we live,

Jonathan Johansson - Aldrig ensam

 

Hittade ett kardaver liggandes utanför en hästhage. En jaguar.

Pappa sa att de är ovanliga på dessa breddgrader. Jag nickade och satte mig på huk bredvid.

 

Jag tyckte synd om honom när han låg där. Kall och ensam med innanredet exponerat för regn och fågelbajs.

Jag undrar vad de hade gjort med honom. Vem som hade lämnat honom här för att dö.

 

Han såg förvrängd ut. Som om han gav upp livet för länge sen.

Trött och skamsen.

Och inte alls lika himmelsblå han en gång var.

Kommentarer

Postat av: LINDAVIOLA!

Publicerad 2010-05-09 18:22:49

sv; Vad roligt!

Postat av: elin

Publicerad 2010-05-10 17:27:53

sv: jag vet tyvärr inte alls när skorna ska komma in.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Email me youthnovels_blogg@hot..